2016. március 16., szerda

Arcunk titkai


Kedvesek!

Arcunk titkai

Az arcunk, tudat tükörképe, úgy, mint a szemünk a lélek tükre.

Az arcon található pontok, amelyek valamilyen formát öltve lelked üzenetét hordozzák,a tudat információi válnak láthatóvá, azaz megfelelő képet közvetíti számodra.
A test és a tudat harmonikusan működik, akkor nincsen tünet vagy betegség, test meghálálja a lelki (tudati) törődést.

Az arcunkon minden tudati, gondolati, érzelmi és szervi (szervezet állapota) kifejeződés meglátszik akkor is, ha azt hisszük, hogy rezzenéstelen arccal fordulunk a külvilághoz,(talán ezért akadt meg a tekintettem ezen a képen s belső motivációt éreztem, hogy mindenképpen szöveggel azaz egy kis elemzéssel osszam meg Veletek a kép mondanivalóját) az arcunkon található ránc, barázda, kiütés, színelváltozás és egyéb külső jelek árulkodnak arról, hogy éppen hogyan érezzük magunkat a bőrünkben.

 Például: amikor homlokunkat ráncoljuk, akkor a nem tetszésünket fejezzük ki, ám, ha ezek a ráncok semleges állapotunkban is jelen vannak, azaz rá van rajzolva a homlokra, akkor mélyről jövő szorongás és aggodalom jellemzi az illető jelenét és múltját. A homlok szélei a hormonháztartásról, illetve pajzsmirigy és a mellékvesék állapotáról vallanak. Ezeken a területeken található pattanások az érintett szervek túlműködésére, a homlok szárazsága pedig alulműködésre  hívja fel a figyelmünket.
A nagy szemek kifelé forduló, a kis szemek befelé forduló személyiségről árulkodik,a távol ülő szemek nyitottságot, hiszékenységet, figyelmetlenségre való hajlamot és barátságosságot jelentenek. Míg közel ülő szemek érdeklődő és távolságtartó természetet takarnak általában. 
Arc formája is egy szempont pl.: a telt, kerek arc - azaz ember optimista, kényelmes, okos és jó üzletember,
keskeny, vékonyabb arc - reformer, tetterős,
ovális arc - kézzel fogható anyagi világban él, vezetésre teremtett,
szögletes arc - határozott, és még az álla is beesett, akkor bátortalan,
csontos arc - keménység s megbízhatóság. 

Testi elváltozás (tünet és betegség) azt jelenti, hogy valamelyik testfunkció letért a harmonikus pályáról... 

Ez a zavar azonban a tudatban, az információ szintjén áll fenn, test csak megvalósítja azt a képet, ami fejben játszódik le, éppen ezért rendszeresen vizsgáljuk meg arcunkat és, ahol bőrünk elváltozik pl.: bőrpír, pattanás, elszíneződés, duzzanat vagy egyéb más elváltozás tapasztalható az arctérkép alapján meghatározható, hogy melyik szervünk tért le a harmonikus pályáról.

Nézzük pontról - pontra, milyen információval szolgál minket, az arcon megjelenő elváltozások...

1. Vékonybél:

Nagyon tanulságos  időről - időre szemügyre vennünk az ajkaink állapotát, amennyiben azt tapasztaljuk, hogy túlságosan szárazak, akkor gyanakodhatunk, hogy a vékony - és a vastagbeleink alulműködnek, a hasznos tápanyagok valószínűleg nehezebben szívódnak fel és hosszú távon ez az állapot salakanyagok lerakódásához vezethet.Harmonizáljuk belső szorongásainkat és a táplálkozásunkat.

 
A vékonybél panaszokkal bíró emberek többnyire túlzott kritikára és analízisre hajlamosak, mindenben találnak valami kivetni valót. A túlhangsúlyozott értékelés és értékesítés hátterében azonban mindig egzisztenciális félelem s szorongás áll, hogy nem hoz ki eleget és éhen hal.

Szimbolikus jelentése: elemzés, túlságosan analitikus az anyagi világot tekintően, túlhangsúlyozott értékelés mögött szorongás s félelem áll. " Beszarik, félelmében becsinál"  - ha már hasmenése is van.
 Feladat, témakör: tudatos elemzés, feldolgozás: az anyagi benyomások megemésztése, egzisztenciális félelmek, idegen dolgok befogadása és magáévá tétele: a belső világba való befogadás. A hasmenéses állapotnál az egzisztenciális félelmek feloldása.
Ide tartozik még a szájnak a szárazsága is, amely arra utal, hogy a vékonybél alul működik, salakanyagok, le van rakódva, s ez által a hasznos tápanyagok nem tudnak felszívódni, ajánlatos rostban gazdag ételeket fogyasztani.

Ősprincípium: Merkúr

2. Húgyhólyag:

A pszichésen átélt nyomást hólyagunkba toljuk át, s itt testi nyomásként, feszítésként érzékeljük. A nyomás mindig arra késztet bennünket, hogy elengedjük magunkat, ellazuljunk.Ha ez pszichésen nem sikerül, a testnek, a hólyagnak kell átengednünk a dolgot. Valójában e kerülő úton világosodik meg számunkra, mennyire nyomasztó egy bizonyos helyzet, milyen fájdalmas lehet, ha nem tudjuk elengedni magunkat, s milyen felszabadító, ha mégis megtesszük ezt. A vizeléskor fellépő égő érzés egyértelműen jelzi,milyen fájdalmas a szabadulás a páciens számára, ha gyakori vizelési inger van, de közben semmit vagy igen kevés vizeletet választ ki, azt jelzi, hogy még erős nyomás ellenére is teljességgel képtelen elengedni magát.
  Szimbolikus jelentése: ellenállni a nyomásnak, elengedni és továbbadni: a test autoklávja, konfliktuskezelő képesség, elhasznált víztartály.

Feladat, témakör: a kiválasztáshoz szükséges, a felszaporodott szennyvíz összegyűjtése és nagy mennyiségben történő leadása, könnyíteni magunkon, megkönnyebbülni (sírás az alsó fertályon) "általában lélek munkánál feloldás után rögtön pisilni kell" - megszabadul a nyomástól, ellenállni a lelki eredetű nyomásnak, elengedés, letenni a terhet és megkönnyebbülni, bizalmasan " kiengedni", elengedni magunkat, elengedni a feszültséget, vizelet - visszatartási képesség - bepisil a félelemtől, a húgyhólyag gyakran el nem sírt könnyek (amelyek párkapcsolati problémákon alapulnak) tárlóhelye a vese.

Ősprincípium: Plútó - Hold

3. Szív: 

A szemöldök illetve az orrhegy is szívünk zónájának felel meg az arcon, ha pattanások jelennek meg rajta, akkor túl terheltük a szívünket és minden bizonnyal a lelkünket is. Ezért álljunk meg egy pillanatra és gondolkozzunk el azon, hogy a szívünkkel összhangban élünk - e és olyan döntéseket hozzunk - e , melyek szívből jönnek, ha félünk, aggódunk, akkor azon cselekedetünkön nem lesz áldás.

A szív azonban nem a test egyik centruma, hanem maga a centrum, a test közepén fekszik, csak egy kicsit tolódik el balra, az érzelmek oldalára (ez a jobb agyféltekének felel meg). Mindenki tudja, hogy a magas vérnyomásban szenved, agresszióját önuralommal zabolázza. A felhalmozott agresszív energiák a szívinfarktusban kisülnek, a szív megszakad. A szívroham meg nem valósult agresszív cselekményeinek összessége. Az infarktusban tökéletesen megélhetjük azt az ősi bölcsességet, amely szerint én - erőink túlbecsülése s az akarat dominanciája leválaszt bennünket az élet folyamatairól. Csak egy kemény szív szakadhat meg.

Szimbolikus jelentése: a lélek otthona, az életenergia forrása, az ember központja, az élet energetikai központja, kardinális középpont, amely a bennünk rejlő egységet, istenit hivatott képviselni, létezésünk középpontja, a polaritásból az egységbe történő átlépés kapuja, a szeretet s szerelem és a szeretni tudás képességének, az érzelmek kiindulópontja és központja, otthont ad az érzéseknek, a legmélyebb érzésének, érzelmi barométer:
"Az ember nem tudja a szívét megtagadni"
Legfőbb érzékszerv:  
"Hallgass a szívedre"

Feladat, témakör: szeretet és egység "szívügyeink" kifejezési képessége: "ami a szívünket nyomja", "kitárja a szívét", megérezni az élet központi kérdéseit, és magunkhoz engedni azokat "megszívleli a jó tanácsot", fejlődni, átlépni a kétségből az egységbe, az életenergia = vér áramoltatása, az élet ritmusának az irányítása.

Ősprincípium: a Nap

4. Máj:

A szemek közötti ráncok a máj és az epe állapotát tükrözik.

A máj zavarai és megbetegedései az értékelés, a felbecsülés problémájára utalnak, arra, hogy tévesen ítéli meg, mi a hasznos s mi a kóros (táplálék vagy méreg?). A beteg máj azt mutatja, hogy valamiből többet veszünk magunkhoz, mint amennyit feldolgozókapacitásunk megengedne, mértéktelenségre mutat, túlhajtott expanziós vágyakra, túl magas ideálokra.

Szimbolikus jelentése: szoros kapcsolat az élettel, az élet újjászületése, értékelés, világnézet, kapcsolat mind lefelé, mind, pedig felfelé.

Feladat, témakör: különbségtétel és értékelés, kapcsolat az ősökkel, az élet ősformájával, megtalálni az egyensúlyt és az élet értelmét, lelki szintézis, az idegen fehérje lebontása, és a saját beépítése, méregteleníteni, hangulati barométer, bár a máj esetében elsősorban nem a személyes hangulat mérvadó, hanem az élet értelmére való rákérdezés. Helyszíne a dühnek és az undornak "epés megjegyzéseket tesz".

 Ősprincípium: Jupiter

5. Epehólyag:

Az epegörcs rákényszeríti  a pácienst, hogy behozza mindazt, amire korábban nem volt bátorsága, a görcsös mozgás, a jajongás elfojtott energiája jó részét mobilizálja.

Szimbolikus jelentése: rafinált, rejtett agresszió (epesav), túlcsorduló, túláradó keserűség,
"epét köp mérgében".

Feladat, témakör: a dolgok agresszív feldarabolása, az agresszió nem, mint frontális támadás jelentkezik, hanem hátsó szándékú "lóvátétel" formájában, a zsír megemésztése, a zsír féken tartása, úrrá lenni a feleslegen, bőségen, rafinált, hátsó szándékú finomítás, pallérozás, változások beindítása, az élet teljességét, bőségét "az élet sóját" hangsúlyosan élvezni.

Ősprincípium: Plútó - Mars
  
6. Hasnyálmirigy: 

Ha a szemhéjak feletti rész száraz vagy ráncos, annak hátterében cukorbetegségre való hajlam is állhat. Ilyenkor érdemes csökkenteni a cukor és a fehér kenyér fogyasztást és a mézet, illetve a zöldségeket előnyben részesíteni.

A cukorbetegeknek jellemző módon "póttáplálékon" kell élnie - s valódi vágyai helyett pótvágyakon. A cukorbetegség a test túlavasodásához vezet, mely kómában tetőzik. Mint tudjuk a sav az agresszió szimbóluma. A test arra tanít bennünket: aki nem szeret, savanyú lesz, vagy, hogy még egyértelműben fogalmazzunk, aki nem képes élvezni az életet maga is élvezhetetlenné válik!

Szimbolikus jelentése: az emésztési folyamat során ún. robbanószerként szolgál az élelmiszerek felbontásánál, agresszív, energikus elemzés (emésztőnedvek), édes élvezet (inzulintermelő sejtszigetek), háború és béke.

Feladat, témakör: emésztés, megemésztés, az élelem feldarabolása kisebb egységekre, az élet édességének elfogadása az inzulin által, energia-felszabadítás.

Ősprincípium: Merkúr (elemzés), Mars (feldarabolás), Vénusz (amely lehetővé teszi az élet édességének elfogadását)

7. Vese: 

Az alsó szemhéjak megduzzadása utalhat arra, hogy a veséink nem kielégítően funkcionálnak, tehát renyhe veseműködésre gyanakodhatunk, ilyenkor több ásványvizet érdemes fogyasztanunk.

A vese az emberi testben a társas kapcsolatok helyét reprezentálja. Vesefájdalom, vesebetegség, mindig akkor lép fel, ha partnerkapcsolatunkban konfliktusaink vannak, azonban ezek a súrlódások gyümölcsözőek, ugyanis ezáltal kerülünk közelebb egymáshoz, hogy az árnyékvilágunkat a másikban dolgozzuk fel, e munka célja saját teljességünk.

Szimbolikus jelentése: egyensúlyi párkapcsolati szerv, hiszen maga is párosan van jelen testünkben.

Feladat, témakör: a savas (maszkulin) és lúgos (feminin) kémhatású erők közötti egyensúly megőrzése, ezáltal pedig a férfias és a női pólus közötti harmónia létrehozása, a szélsőségek közötti "arany középút" megtalálása, a különbségek kiegyenlítése, az ellentétek harmonizálása az emberi kapcsolatok segítségével, amelyek a tudatalatti (lelki) összetevőkkel való találkozást jelentik = árnyék, szűrés, teljesség.

Ősprincípium: Vénusz

8. Gyomor: 

Az orcák lepkeszerű elszíneződése, emésztési problémákra mutathat, akinek az orcái laposak, az nem tud könnyen súlyt veszteni, akinek teltek, annak anyagcseréje visszatartja a vizet és a zsiradékot. Ha az orr mellett találunk pattanást, akkor az utalhat az emésztésünk, különlegesen a gyomrunk gyenge működésére.

 A gyomor vesz fel minden kívülről érkező benyomást, mindazt, ami megemészthető.Ahhoz, hogy felvegyen, nyitottak kell lennie, az odaadás szellemében passzívnak, készségesnek. Akinek valami nincs az ínyére, ellenére való, s ez meglátszik rajta, azt mondjuk róla: savanyú. Akinek ezt a dühöt nem sikerül tudatosan legyőzni, vagy agresszív cselekvésben kifejezésre juttatni, aki inkább lenyeli dühét, annak az agressziója, illetve savanyúsága gyomorsavként szomatizálódik. Nem tud ugyanis gondjaival, agressziójával tudatosan bánni, és ezért nem képes felelősséggel megoldani problémáit.Hiányzik belőle az önbizalom és a biztonság 
érzése, amelyekre támaszkodva a konfliktust önállóan feldolgozhatná.

Szimbolikus jelentése: érzelem, befogadó képesség, minden lenyelt dolog tárolási helye a szó szoros és átvitt értelmében, a sarlóforma a Holdra emlékeztet, a gyermekkor az érzelemvilág fészke, a felkészülés és a védettség helye.

 Feladat, témakör: felvétel, odaadás, befogadóképesség, passzivitás, készség, nyitottság.
Női pólus: érezni tudni "a szerelem a gyomron keresztül történik", "gyomron ütötte" az esemény, "magát eszi" vagy "magába fojtja a problémát", " bánathájat növeszt".
Férfi pólus: agresszív feldarabolás, bomlasztási folyamat = gyomorsav, a düh kifejeződése, a "lenyelt" érzelmek raktározó helye, a beteljesedés vágya, vágy, éhség.

 Ősprincípium: Hold / Mars

9. Tüdő:

A járomcsont alatt található a tüdők zónája. Ez megmutatja, hogy milyen az oxigénellátottsága a tüdőnek , illetve mennyire van kitéve terhelésnek a tüdőnk. Ha az alapszínükhöz képest elszíneződik ez a zóna vagy beesik ez a rész, akkor figyelnünk kellene a felsőlégutak állapotára, megfelelő mozgást, sportot iktassunk be az életünkbe, de szintén elszíneződést okozhat a dohányzás ezen az arcterületen. Természetesen egy asztmatikus hajlam és valamilyen allergiára való affinitás is megmutatkozhat arcunk tüdő zónáján.

Ha valaki nehezen kap levegőt, ebben gyakran az a szorongása mutatkozik meg, amelyet első önállóságba, szabadságba vezető útja előtt érzett.A szabadság az ilyen alkatra lélegzetelállítóan hat, azaz szokatlanul, s ezért félelmet keltően.Ugyanez az összefüggés mutatkozik meg a szabadság és a légzés között, amikor egy szűk térből jövet tágas terembe vagy szabadba lépünk, a az első, amit teszünk, hogy mélyet lélegzünk - végre szabadon lélegezhetünk, fellélegezhetünk.

Szimbolikus jelentése: tüdőnk alakja a fához hasonlít, ahogyan a külső fák "oxigéngyárakként" működnek, úgy a tüdő is, mint belső fánk részt vesz a légzés körforgásában, kapcsolat, kommunikáció, kicserélődés (a beszéd a kilégzés egyfajta modulációja), szabadság, szabad légzés, "fellélegezni"= könnyedség, a tüdő két szárnya valójában "szárnyas lényekké" tesz minket.

  Feladat, témakör: a külvilággal való kapcsolat létrehozása és fenntartása, gázcsere, az én és a nem én közötti kapcsolat, a bőr utáni második legfontosabb kapcsolatteremtő szervünk, a légzés = köldökzsinór az élethez, kapcsolat minden élőlénnyel, hiszen mindannyian ugyanazt a levegőt szívjuk.

  Ősprincípium: Merkúr

10. Vastagbél:

A székrekedés azt fejezi ki, hogy, hogy nem akarunk odaadni valamit, ragaszkodunk valamihez. A vastagbél is a halottak birodalma, benne találhatók azok az anyagok, amelyeket már nem lehet visszaforgatni az életbe, ez az a hely, ahol az erjedés felléphet. Az erjedés szintén rothadási - halódási folyamat. Amennyiben a vastagbél a tudattalant, a test éjszakáját szimbolizálja, az ürülék a tudattalan tartalmainak felel meg. S ezzel máris megvilágosodik előttünk a székrekedés következő jelentése: félelem attól, hogy a tudattalan tartalmai napvilágra jönnek, és kísérlet arra, hogy a tudattalan, elfojtott tartalmakat megtartsuk a magunk számára.

Szimbolikus jelentése: Alvilág, árnyékvilág, a halál birodalma, matéria kincsestára, kapzsiság.

Feladat, témakör: adni és ajándékozni (ürülék = pénz), az élet létrehozása (vitamintermelődés a bélflóra révén), a materiális és tudattalan elengedése, elengedés az anyagból, a matériával való bánásmód képessége, átváltozás. 
"Halj, meg és szüless újjá".

   Ősprincípium: Plútó

11. Nemi szervek:

Ha a száj melletti nevetőráncban a hölgyek bőrpírt tapasztalnak, akkor méhük, illetve petefészkeik működésében állhatott be valamifajta zavar, ezek jobbára gyulladásos folyamatok.

Menstruációs panaszok: A havi vérzés nőiesség, a termékenység, a fogékonyság kifejezése. A nő kiszolgáltatott ennek a ritmusnak. Engedelmeskednie kell mindannak a korlátozásnak, akadályoztatásnak, amit ez jelent. Ez az engedelmesség a nőiség egyik központi területét érinti, az odaadás képességét.
Az odaadás képessége a nőiség központi tulajdonsága, minden további női képesség alapja, így a megnyílás, a befogadás, a fogamzás, az önmagába zárás, elrejtés képességé is. Általában minden menstruációs zavar, illetve a legtöbb szexuális zavar hátterében az áll, hogy "nem tudok megbékélni" saját nőiségünkkel.
A terhességi problémák mindig a gyermek elutasítását jelzik.

Minden szexuális nehézség mögött félelem áll, félelem az önkontroll elvesztésétől, hiszen naponta gyakoroljuk az önuralmat, nem csoda, hogy nehéz hirtelen és egyedül a szexualitásban lemondani énünk ellenőrzéséről, s hagyni, hadd történjék, aminek történnie kell. Az orgazmus kicsiny énünket, amire oly büszkék vagyunk, egyszerűen elfújja.Mind férfi, mind nő orgazmust szeretne átélni, el kell engednie magát, hadd történjék, aminek történnie kell. A frigiditás azt jelzi, hogy a nő nem akarja egészen odaadni magát, sőt ő akar lenni a férfi.Az impotencia mögött a férfi saját férfiasságától, saját agressziójától való félelme áll. 


Szimbolikus jelentése: szexualitás, polaritás, jin és a jang, lingam és jóni (indiai: a kard a férfiasság, a hüvely a nőiesség jelképe),tágabb értelemben a regeneráció szervei, az emberiség túlélését biztosítják, már a következő generáció szolgálatában állnak, az új élet mindig az alsó őselv szerinti női pólusból indul ki, nemi aktus, amelynek során a petesejt megtermékenyül, majd a spirális szippantással lehívja a gyermek lelkét a testbe, analógia a templommal, ahol a szellem alászáll az anyagba és megtermékenyíti azt, Keleten a "nemiség palotája", - a nőnél a Szeméremajkak megfelelnek a templom előcsarnoka előtti függönynek, - a Hüvely megfelel a templom előcsarnokának, - a Méhszáj a templom bejáratának,  - a Méh pedig magának a templomnak, a női nemi szervek a patriarchális társadalomban inkább lebecsült szerepet töltöttek be:a "lány csúnyája, mismás", amit el kell takarni.
 A férfinál: - a Pénisz a tornyot jelképezi, a - Here a szemeket, ez az érzéki észlelés aspektusát jeleníti meg, ami érzékiséghez, illetve a végső értelemhez vezet, így pl.: az orrnak megfelelő "tag", a patriarchális társadalomban férfi nemi szervet inkább túlságosan is fölértékelték, ahogy a népi kifejezések is erről árulkodnak: "a férfi büszkesége", "kis ember", "lándzsa". stb.


Feladat, témakör: továbbadni az életet, szexuális örömszerzés, túllépni a polaritás korlátain, és átélni az Egység eksztázisát, a polaritás halálát okozni (az orgazmus egyfajta kis halál, hiszen megélésekor eltűnik az Én határa), hogy egyúttal új élet születhessen.

  Ősprincípium: Vénusz / Mars - Plútó (utódnemzés, szaporodás)

Alighanem jó néhányan még mindig értetlenül állnak gondolataink előtt, hiszen szemléletmódunk nehezen egyeztethető össze a betegség okok tudományos magyarázatával. Bár bizonyos kórképek esetében a többség általában elfogadja okként a pszichikus folyamatokat, de mi legyen a betegségek túlnyomó többségével, amelyek testi indítéka egyértelmű bizonyítást nyert?


Magától értetődő számunkra, hogy minden észlelhető folyamatot kauzálisan interpretálunk, messze ható oksági láncokat konstruálunk, amelyekben ok és okozat egyértelmű kapcsolatban áll egymással. A kauzalitás azonban távolról sem olyan problémamentes és kötelező, mint amilyennek a felületes szemlélő látja. Sőt, azt is mondhatnánk, hogy az az emberi vágy, amely a világ oksági magyarázatára irányult, az emberi megismerés történetében igen sok vitát és zűrzavart okozott, s olyan következményekhez vezetett, amely részben csak most kezdenek lassan világossá válni előttünk. 


 Arisztotelész óta az okok négy kategóriáját különböztetjük meg:

Az első, azaz a hatóok, a második, amely az okot anyagban, illetve az anyagiasságban találja meg, a harmadik, a formaadás oka, s végül a célok, amely a céltételezésből nő ki. Kövessük az okok négy kategóriáját a házépítés klasszikus példáján. A házépítéshez először is szükséges a házépítésre irányuló szándék (cél ok), aztán valamilyen motiváció vagy energia, amely például a befektetésben és a munkaerőben mutatkozik meg (hatóok), továbbá építészeti terv (formaadás ok) s végül az anyag, a beton, a tégla, a fa stb.(anyag ok). Ha bármelyik hiányzik, nehezen képzelhető el, hogy a ház megvalósuljon.


Ebben a szemléleti modellben a finalitás(célszerűség) igényelné a meghatározott korképet, s rá ható kauzalitás biztosítaná az anyagi és testi körülményeket, amelyek a célképet megvalósítják. Ebben a felfogásban a betegség azon második aspektusára is fény derülne, mely szokásos szemlélet esetén teljességgel, homályban marad: a betegség céljára, az események értelmére. A mondatot nemcsak a papír, a tinta, a nyomdagép, a betűjelek határozzák meg, hanem mindenek előtt az a szándék, amely az információ továbbadására irányul. A tünet mögött mindenkor szándék és tartalom áll, s ezek az adott lehetőséget használják fel Önmaguk megvalósítására.

 Ezért a betegség bármely okot bevethet okként. 

Ez az a pont, ahol az orvostudomány módszerei mindeddig csődöt mondtak. Az orvostudomány hisz abban, hogy a betegség okok megszüntetésével maga a betegség is megszüntethető, s nem gondol arra, hogy a betegség elég flexibilis ahhoz, hogy új okot keressen, s találjon önmaga megvalósítására.

 Pedig az összefüggés igen egyszerű : ha valaki pl. házat akar építeni, nehezen gátolható meg ebben a szándékában azzal, hogy elvesszük tőle a köveket - ekkor, mondjuk, fából fogja felépíteni a házat.

 Elméleti összefoglalás

1. Az emberi tudat poláris. Ez egyrészt utat nyit a megismerő képesség előtt, másrészről azonban tökéletlenné, boldogtalanná tesz.

2. Az ember beteg. A betegség, mint a tökéletlenség kifejezése, a polaritáson belül elkerülhetetlen.

3. Az ember betegsége tünetekben jelenik meg. A tünetek tudatunk anyagiságba zuhant árnyék oldalai.

4. Az embernek, mint mikrokozmosznak a tudata latensen tartalmazza a makrokozmosz valamennyi princípiumát. Mivel azonban az ember a döntés képessége miatt a létező princípiumoknak csak a felével azonosul, a többi princípium árnyékvilágába kerül, tehát az ember számára nem tudatos.

5. A tudatban meg nem élt princípium a testi tünet kerülőútján keresztül kényszeríti ki lét és életjogosultságát. A tünetben mindig azt kell az embernek megélnie és megvalósítania, amit tulajdonképpen nem akart megélni. A tünetek tehát az emberi egyoldalúságot kompenzálják.

6. A tünet őszintévé teszi az embert!

7. Azt birtokoljuk tünetünkben, ami tudatunkból hiányzik

  8. Valódi gyógyulás csak akkor lehetséges, ha az érintett személy tudatosítja és integrálja az árnyékvilágának a tünetben rejtőző részét. Aki a tudatából hiányzó tartalmat megtalálta, annak a tünetei feleslegessé válnak.

9. A gyógyulás célja a teljesség és az Egység. Az az ember teljes, aki megtalálta valódi mély - énjét, s eggyé lett minden létezővel.

10. A betegség rákényszeríti az embert, hogy maradjon az egység felé vezető úton, ezért

A BETEGSÉG ÚT A TÖKÉLETESSÉG FELÉ.
 
Szeretettel,

FénySzív33

Felhasznált Irodalom:

Száraz György: Boldog napot jegyzet,

 Rüdiger Dahlke: A betegség, mint szimbólum,

 Thorwald Dehlefsen – Rüdiger Dahlke: Út a teljességhez

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A Fényörvény